Wednesday 3 December 2014

Tunang Wanita Mangsa Toreh Berjanji Setia


KOTA BHARU : Mohd. Azijja Zafran Zahrani,
tunang kepada Nur Syafiqa Lah berjanji akan
setia bersama insan kesayangannya itu
walaupun berkemungkinan gadis tersebut
mempunyai parut kekal pada wajahnya
Malah Mohd. Azijja, 24, juga tekad akan
sentiasa bersama gadis yang dicintainya itu
dalam menempuh apa jua keadaan sebelum
melangsungkan perkahwinan pada Mac depan.
Pemuda yang mengikat pertunangan dengan
Nur Syafiqa, 22, pada April lalu berkata, pada
masa ini, dia memberikan fokus untuk
memulihkan kembali semangat tunangnya itu
"Walau apa pun terjadi, saya akan terus
bersama Nur Syafiqa dan kami akan
meneruskan majlis perkahwinan seperti yang
dirancang sebelum ini," katanya kepada
pemberita di sini hari ini.
Dalam kejadian kelmarin, Nur Syafiqa
menempuh pengalaman ngeri apabila mukanya
ditumbuk dan ditoreh dengan sebilah pisau oleh
salah seorang daripada dua penjenayah ketika
cuba melawan suspek yang menceroboh
rumahnya di Kampung Wakaf Berangan, Sri
Aman, Pasir Puteh.
Berita berkaitan : Penyamun Toreh Muka Wanita
Sementara itu, Mohd. Azijja berkata, dia tidak
dapat menggambarkan perasaan sedihnya
ketika mengetahui Nur Syafiqa diperlakukan
dengan kejam oleh penjenayah terbabit.
"Saya sangat cemas. Saya menangis tidak
henti-henti dan sehingga hari ini.
"Walaupun Nur Syafiqa sudah boleh tersenyum
tetapi saya tahu, dia sebenarnya masih sedih
dan trauma dengan tragedi yang menimpanya
itu. Sewaktu menemaninya, sudah beberapa kali
dia tersentak dari tidur kerana bermimpi
mukanya ditoreh, dia memberitahu berasa takut
untuk pulang ke rumah itu," katanya.
Sementara itu, ketika menceritakan detik
kejadian itu, Mohd. Azijja berkata, pada hari itu,
Nur Syafiqa ada menghubunginya namun dia
tidak menjawab panggilan tersebut.
Katanya, selepas itu dia menerima mesej
daripada tunangnya yang memberitahu telah
dirompak dan meminta saya segera ke hospital.
"Pada mulanya saya ingat dia bergurau kerana
dia memang suka menyakat saya," katanya



Selanjutnya disini link
Gambar lelaki yang menoreh mangsa link

No comments:

Post a Comment