Thursday 22 December 2011

"Tiada apa yang mampu menggoncang keimanan saya " Jelas Ariff Alfian

 
“Saya tidak memeluk agama lain, apa yang dilaporkan sangat bertentangan dengan hakikat sebenar. Saya dilahirkan sebagai Muslim, saya masih seorang Muslim dan akan kekal Muslim sehingga saya meninggal dunia. Tiada apa yang mampu menggoncang keimanan saya, 


Kenyataan diatas cukup  menunjukkan betapa jauh Ariff Alfian tersimpang dari ajaran Islam "sudah terang lagi bersuluh" Nabi kite sendiri tidak mengaku jika umatnya melakukan hubungan sejenis,kembalilah ke jalan yang dulu jalan yang telah ibu bapa anda gariskan.Masih tak terlambat lagi nak bertaubat wahai Ariff Alfian.

Bakal doktor perubatan "seorang gay" ditaja Petronas pelajaranya.Tambahan lagi Ariff Alfian telah meninggalkan beban pada keluarga yang telah membesarkan dengan harapan pulang dengan ijazah kedoktoran menanggung hutang lebih 1 juta,Harapan yang tinggi melihat anaknya menjadi doktor sebaliknya pulang membawa isteri seorang lelaki?



Berikut adalah respon orang ramai mengenai kes Ariff Alfian

TWITTER

“Ariff Alfian, God gave you intelligence but you pushed that away for a guy. What a shame,”-@MarisaSoraya 

“Kahwin sejenis (same-sex marriage) is already a big sin. “Then leaving your parents to pay (off) the loan? You have a lot to tanggung (bear), Mr Ariff Alfian Rosli.”-@likhaSN

“I wish Ariff Alfian happy forever after with his partner. Obviously, Malaysians are not ready to accept gays here. Don't come back,”

Sumber: THE STAR

Apa-apa pun kita sama doa yang terbaik untuk Ariff Alfian moga dia pulang ke pangkal jalan post kali ni bukan lah aku nak kutuk-kutuk Ariff.Tapi sekadar renungan bersama dan peringatan pada ibu bapa dan juga remaja-remaja sekarang carilah lelaki/perempuan untuk pasangan kita.Ramai diluar sana yang kite boleh cari bukanlah kaum sejenis..Kadang-kadang aku terfikir sampai bila remaja Malaysia harus pergi jauh dari agama.Keluarlah dari hidup gelap tu.Sekian"Shigehito Gunzer"

No comments:

Post a Comment