Tuesday 19 August 2014

Hospital Melaka:Masalah Parking Yang Serius!!

Selamat petang semua,hari hampir 7 jam aku di Hospital Besar Melaka membawa isteri tercinta check-up untuk baby kami yang pertama di O&G Hospital Melaka tadi sebab hari tu isteri ada masalah semasa dia mengandung dan ditahan wad selama 3 hari sebelum raya yang lepas dan diminta untuk rujuk ke pakar puan hari ini.
Bagi aku servis di Hospital Melaka tidak la seteruk yang diceritakan sekitar Melaka yang pernah aku dengar.Bagi aku setrafla dengan hospital hospital kerajaan yang lain yang pernah aku pergi hehe..Hospital mana lagi pernah aku pergi??Hospital Melaka jela..
Apa yang aku nak ceritakan dan kongsikan apa yang aku alami dari dulu kini,munkin selamanya kalu perkara nie tidak diselesaikan oleh pihak berkenaan,masalh ini akan berlarutan sampai ke hari tua,munkin sampai hari kiamat.Ok korang boleh tengok gambar  dulu..









Aku tak dapat nak putar satu hospital untuk menunjukan smua keadaan parking disini,bagi sesiapa yang selalu datang ke hopsital ini korang mesti tau parking Hospital Melaka nie macam mana bukan dalam je yang pack luar kawasan hospital pon pack jugak hingga sampai ke Masjid Negeri,gambar yang aku ameknie lebih kurang jam 2.00 pm masa isteri habis check-up,korang boleh nilai sendri berapa teruknya jamm dan keadaan parking disini bila waktu pagi walau pon pihak hospital telah bangunkan satu lot parking bertingkat lebih kurang 7 tinggkat aku kurang pasti.Apa yang aku kurang puas hati dari dulu kini munkin selamanya..Korang tengok gambar nie...




Cantikan parking dan banyak lagi parking di sekitar  hospital macam nie dan kalau korang selalu pergi ke Hospital Melaka korang akan perasaan ada waktu yang paking ini sangat legang pada saat kita perlukan parking di waktu pagi dan tangah hari...Ishh aku tengah geram nie rasa macam nak tujal-tujal keyboard aku tok lepaskan geram!Bila sampai part nie!
Selalu bila kita tengok parking kosong je kite pon nak masuk je Jaga akan cakap "sila ke parking bertingkat,nie parking untuk staff hospital" ishh geram je rasa!!Sebab apa!Parking untuk awam ialah paking staff dan paking untuk staff sememangnya untuk staff sahaja...Kalau satu kawasan saja tak pa nie boleh dikatakan hampir semua kawasan parking awam ada jugak parking staff yang berpagar dan ada Jaga yang jaga disitu...Apa kejadahnya semua ini??Bila di tanya mana parking yang kosong mesti jawapanya parking bertingkat,Tahu tak yang parking bertingkat penuh selalu aku putar atas bawah atas bawah hampa jiwa raga tahu tak....
Kalau kita nie pelawat satu hal waktu melawat mula pukol 1 pm.Jam 8 am hingga 11 am siapa yang datang??Kalau pelawat yang datang sebelum jam 1 pm tak seramai waktu melawat sebab semua orang tahu bukan waktu melawat tak kan ada seorang umat pon yang dibenarkan masok melainkan kes istimewa.Korang fikirla sudah tentu yang datang ke hospital waktu nie adalah pesakit yang ada temujanji di hospital.Walau pon yang datang temujanji bukan semuanya teruk tapi mereka tetap pesakit.
Hospital Swata tau Kerajaan matlamat utama mereka adalah untuk merawat pesakit bukan merawat staff hopital mereka sendiri.Kenapa banyak sangat parking untuk staff bukan untuk pesakit yang datang untuk temujanji..Ataupon staff lebih ramai dari pesakit?Aku tengok kesian makcik-pakcik umur lingkungan 50-an berjalan dari parking yang jauh ke bilik-bilik pemeriksaan kalau takda anak yang bawak.Cuba korang fikir kalau mak bapak korang ada ditempat tu.apa yang korang rasa agaknya.bukan nak meredahkan Hospital Kerajaan aku jaga salah satu pengguna setia Hospital Kerajaan,tapi isu ini perlu diselasaikan secepat munkin sebelum tibanya waktu..Korang boleh shorkan staff tunggang motor ke  tempat kerja kongsi kenderaan ke...Utamakan kebajikan masyarakat,kebajikan pesakit..Kalau semua parking untuk staff anda mana kami sebagai pesakit nak parking??Atas bumbung ??
Ini hanyalah luahan hati yang sekian lama aku pendam dari aku membawa aruah atok,aruah nenek untuk check-up di hospital sehingga la ke isteri aku sendri masalh yang sama aku alami.Mana-mana yang berkenaan harap maafkan la post ini..Ia hanya luahan hati seorang perindu.....


lagi menarik disini link





No comments:

Post a Comment